Sałatka warzywna

U mnie w domu robiło się klasyczną sałatkę warzywną. A więc żadnych dodatków typu kiełbasa (kiełbasa warzywem nie jest), kukurydza, papryka itp.

Klasyka wiedzie prym.

Zakupiłam dziś na lokalnym targu warzywa: marchew, pietruszkę, selera, ziemniaki, cebulę i do tego jabłka (słodkie, ale kruche).  Do tego kiszone ogórki.

Zapytacie ile? A tak ze 4 marcherwki, 2 pietruszki, 1 mały seler, z 5 ziemniaków, 1 cebulka, 3 duże kiszone ogórki. No i puszka groszku konserwowego.

Warzywa ugotowałam nieobrane. Ostudzone obrałam.

W ogóle cały myk ze smaczną sałatką polega na drobniutkim pokrojeniu wszystkiego w kosteczkę, co też uczyniłam.

Normalnie robię własny majonez. Biorę 1/2 litra oleju, dodaje ok. 1 łyżeczki musztardy, szczyptę pieprzy i szczyptę soli, wyciskam cytrynę (parę kropel), dodaje 1 całe jajko i ubijam takim stojącym mikserem pałkowym. Dzis akurat majonez miałam kupny, więc wykorzystałam.

Sałatkę doprawiłam pieprzem, sola, łyżeczką musztardy i majonezem. Przełozyłam do misek i po wierzchu udekorowałam majonezem 😉

MNIAM 😉

 

 

Skomentuj

